ហេតុអ្វីមិនគួរសិក្សាពីរសកលវិទ្យាល័យ?​

  • 2016-08-22 09:30:56
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

តើការសិក្សានៅថ្នាក់បរិញ្ញាប័ត្រនៅសកលវិទ្យាល័យពីរ ឬបីបង្ហាញថានិស្សិតមានសមត្ថភាព ឬកំពុងជ្រើសរើសផ្លូវដែលគ្មានប្រសិទ្ធភាព? តើការទទួលបានសញ្ញាប័ត្រច្រើនឬចំណេះវិជ្ជាពិតប្រាកដដែលអាចបញ្ជាក់ពីតម្លៃរបស់បុគ្គលម្នាក់ៗ?

នេះគឺជាសំណួរដែលត្រូវបានសួរជារឿយៗដោយសារតែនិសិត្សនិងអាណាព្យាបាលមួយចំនួនមិនទាន់យល់ច្បាស់ថាការសម្រេចចិត្តសិក្សាថ្នាក់បរិញ្ញាប័ត្រតែមួយសកលវិទ្យាល័យជាមាគ៌ាមួយដ៏ត្រឹមត្រូវ ឬយ៉ាងណា។

 

 

តាម​បទពិសោធន៍​របស់​ខ្ញុំ​ផ្ទាល់​ដែល​ធ្លាប់​សិក្សា​ថ្នាក់​បរិញ្ញាប័ត្រ​ពីរ​ផ្សេង​គ្នា​ ជា​គ្រូ​បង្រៀន​ ហើយ​បច្ចុប្បន្ន​ជា​អ្នក​បកប្រែ​ និង​ជា​អ្នក​សរសេរ​អត្ថបទ​ ថ្ងៃ​នេះ​ខ្ញុំ​នឹង​លើក​យក​ប្រធាន​បទ​នេះ​មក​បក​ស្រាយ​ដើម្បី​ពន្លឺ​ឲ្យ​ប្អូនៗ​និស្សិត​ដែល​កំពុង​ប្រលង​បញ្ចប់​ថ្នាក់​មធ្យមសិក្សា​ទុតិយភូមិ​មក​ពិចារណា​ឲ្យ​បាន​ល្អិត​ល្អន់​មុន​នឹង​សម្រេច​ចិត្ត​សិក្សា​អ្វី​មួយ​។​

 

​សុភាសិត​ខ្មែរ​មួយ​បាន​ពោល​ថា​៖​ “ចេះ​ដប់​មិន​ស្មើ​នឹង​ប្រសប់​មួយ​”​ ត្រង់​នេះ​គឺ​ចង់​មាន​ន័យ​ថា​ យើង​ត្រូវ​ចេះ​ជំនាញ​អ្វី​មួយ​ឲ្យ​បាន​ច្បាស់​ប្រសើរ​ជាង​ចេះ​ដឹង​លើ​បញ្ហា​ច្រើន​តែ​មិន​ច្បាស់​ការ​។​ ហើយ​ចំពោះ​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​ជ្រើស​រើស​មុខ​ជំនាញ​នៅ​សកលវិទ្យាល័យ​ក៏​ដូចគ្នា​ដែរ​។​

 

​ជា​ធម្មតា​ឆមាស​ ឬ​វគ្គ​សិក្សា​មួយ​ នៅ​សកលវិទ្យាល័យ​មួយ​ទាមទារ​ឲ្យ​និស្សិត​សិក្សា​ប្រាំ​មុខវិជ្ជា​ដែល​ត្រូវ​ចំណាយ​ពេល​លើ​កិច្ចការ​ផ្ទះ​ កិច្ចការ​ផ្សេងៗ​ដែល​សាស្ត្រាចារ្យ​ដាក់​ឲ្យ​ ស្រាវជ្រាវ​លើ​អ៊ីនធឺណែត​ និង​អាន​សៀវភៅ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​សឹង​តែ​គ្មាន​ពេល​លើ​ការ​សិក្សា​អ្វី​ផ្សេង​ទៀត​ ដូច្នេះ​ការ​សិក្សា​មុខ​ជំនាញ​ពីរ​វា​ធ្វើ​ឲ្យ​ប៉ះពាល់​ដល់​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​ការ​សិក្សា​ វា​មិន​ខុស​ពី​ការ​មើល​ប៉ុស្តិ៍​ទូរទស្សន៍​ពីរ​ក្នុង​ពេល​តែ​មួយ​នោះ​ទេ​។​

 

 

​ចំណុច​ដែល​គួរ​ឲ្យ​កត់​សម្គាល់​គឺ​ថា​ស្ទើរ​តែ​ទាំងអស់​នៃ​និស្សិត​បរទេស​នៅ​ប្រទេស​ផ្សេង​សិក្សា​មុខ​ជំនាញ​តែ​មួយ​ប៉ុណ្ណោះ​។​ ប្រសិន​បើ​សិស្ស​សម្រេច​ចិត្ត​សិក្សា​ពីរ​សាកលវិទ្យាល័យ​ ពួក​គេ​អាច​នឹង​ប្រលង​ធ្លាក់​លើ​មុខវិជ្ជា​ជា​ច្រើន​ ដោយសារ​មុខវិជ្ជា​សិក្សា​ច្រើន​ពេក​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួកគេ​អាច​មិន​មាន​ពេល​គ្រប់គ្រាន់​ដើម្បី​អាន​មេរៀន​ និង​ធ្វើ​កិច្ចការ​បាន​ល្អិត​ល្អន់​ ដែល​ជា​លទ្ធផល​ពួក​គេ​នឹង​មិន​បាន​ទទួល​ចំណេះ​ដឹង​អ្វី​មក​វិញ​បាន​ច្បាស់​លាស់​នោះ​ទេ​។​ ខ្ញុំ​ធ្លាប់​ជួប​ជន​បរទេស​ និង​គ្រូ​បង្រៀន​បរទេស​ជា​ច្រើន​ដែល​មាន​ការ​ភ្ញាក់​ផ្អើល​ និង​ងឿង​ឆ្ងល់​នៅ​ពេល​ឮ​ថា​និស្សិត​ខ្មែរ​ភាគ​ច្រើន​សិក្សា​បរិញ្ញាប័ត្រ​ពីរ​។​

 

​មក​ដល់​ចំណុច​នេះ​អ្នក នឹង​ចាប់​ផ្ដើម​ឆ្ងល់​ថា​ ចុះ​បើ​និស្សិត​មិន​ចេះ​ភាសា​អង់គ្លេស​ ហេតុ​អី​មិន​ឲ្យ​គេ​សិក្សា​អក្សរសាស្ត្រ​អង់គ្លេស​មួយ​ និង​មុខ​ជំនាញ​មួយ​ផ្សេង​ទៀត​។​ សម្រាប់​មុខ​ជំនាញ​ដូចជា៖ ​គណនេយ្យ​ សេដ្ឋកិច្ច​ IT​ ឬ​ច្បាប់​ជាដើម​គឺ​សិស្ស​ត្រូវ​តែ​ជ្រើសរើស​ជា​ចាំបាច់​។​ ហើយ​ចំណែក​ឲ្យ​ភាសា​អង់គ្លេស​ក៏​សំខាន់​ខ្លាំង​ណាស់​ដែរ​ ដោយសារ​តែ​ឯកសារ​ស្រាវជ្រាវ​ភាគ​ច្រើន​មាន​ជា​ភាសា​អង់គ្លេស​ បើ​មិន​ចេះ​អង់គ្លេស​វា​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ការ​លំបាក​ និង​ប៉ះពាល់​ខ្លាំង​លើ​ស្រាវជ្រាវ​ផ្សេងៗ​។​

 

​ត្រង់​ចំណុច​នេះ​ខ្ញុំ​ចង់​បែងចែក​អំពី​ពាក្យ​ថា​មុខ​ជំនាញ​អក្សរសាស្ត្រ​អង់គ្លេស​ និង​ជំនាញ​ភាសា​អង់គ្លេស​ទូទៅ​។​ ថ្នាក់​បរិញ្ញាប័ត្រ​អក្សរសាស្ត្រ​អង់គ្លេស​មាន​អត្ថន័យ​ជ្រៅ​ ​វា​ជា​ជំនាញ​ ហើយ​អ្នក​ដែល​សិក្សា​ជំនាញ​នេះ​អាច​នឹង​ក្លាយ​ជា​អ្នក​និពន្ធ​ គ្រូ​បង្រៀន​ ឬ​អ្នក​ជំនាញ​ខាង​ផ្នែក​អក្សរសាស្ត្រ​ជាដើម ។​ ចំណែក​ឯ​ជំនាញ​ភាសា​អង់គ្លេស​ទូទៅ​គឺ​សិក្សា​ក្នុង​គោល​បំណង​ធ្វើ​ការ​ទំនាក់ទំនង​ ចេះ​អាន​ និង​សរសេរ​ជា​លក្ខណៈ​ទូទៅ​មិន​ស៊ី​ជម្រៅ​ដូច​ផ្នែក​អក្សរ​សាស្ត្រ​នោះ​ទេ​។​ ដូច្នេះ​​ប្រសិន​បើ​សិស្ស​សម្រេច​ចិត្ត​សិក្សា​លើ​មុខ​ជំនាញ​អ្វី​មួយ​ហើយ​ ចូរ​កុំ​សិក្សា​ជំនាញ​អក្សរសាស្ត្រ​អង់គ្លេស​ តែ​គួរ​ជ្រើស​ថ្នាក់​ភាសា​អង់គ្លេស​ទូទៅ​ ដែល​ផ្ដោត​តែ​លើ​ការ​ពង្រឹង​កម្រិត​ភាសា​អង់គ្លេស​របស់​អ្នក​តែ​មួយ​មុខ​ប៉ុណ្ណោះ​។​

ប្រសិន​បើ​អ្នក​សម្រេច​ចិត្ត​សិក្សា​មុខ​ជំនាញ​តែ​មួយ​ បូក​រួម​ជាមួយ​ការ​សិក្សា​ថ្នាក់​ភាសា​អង់គ្លេស​ទូទៅ​ដែល​អ្នក​អាច​សិក្សា​បាន​នៅ​វិទ្យាស្ថាន​បណ្ដុះបណ្ដាល​ល្បីៗ​ដូចជា​៖​ ACE​, ELT​,  បញ្ញា​សាស្ត្រ​ និង​វិទ្យាស្ថាន​ផ្សេងទៀត​ ខ្ញុំ​ជឿជាក់​ថា​អ្នក​នឹង​មាន​ពេល​សម​ល្មម​ដើម្បី​ដុស​ខាត់​ខ្លួន​ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​បញ្ញវន្ត​មួយ​រូប​ដែល​ប្រកប​ដោយ​ជំនាញ​ពិត​ប្រាកដ​។​ ហើយ​ចំណុច​វិជ្ជមាន​មួយ​ទៀត​ដែល​បាន​មក​ពី​ការ​សិក្សា​តែ​មួយ​សកលវិទ្យាល័យ​គឺ​ថា​អ្នក​នឹង​មិន​ខ្ជះខ្ជាយ​ពេលវេលា​ និង​ថវិកា​ដើម្បី​សិក្សា​នៅ​សកលវិទ្យាល័យ​មួយ​ផ្សេង​ទៀត​។​

 

ជា​ចុងក្រោយ​សូម​ចងចាំ​ថា​សញ្ញាប័ត្រ​មិន​សំខាន់​ដូច​ចំណេះដឹង​ពិត​ប្រាកដ​ដែល​យើង​ទទួល​បាន​នោះ​ទេ​ តែ​ត្រូវ​ចាត់​ទុក​ថា​មុខ​ជំនាញ​ដែល​អ្នក​សិក្សា​ និង​ភាសា​អង់គ្លេស​ទូទៅ​គឺ​ត្រូវ​ដើរ​ទន្ទឹម​គ្នា​ និង​មាន​តម្លៃ​ដូចគ្នា​ និង​បំពេញ​គ្នា​ ក៏ដូចជាដើម្បី​ធ្វើការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ទាំង​ការ​សិក្សា​ និង​ការងារ​ជា​លក្ខណៈ​អន្តរជាតិ​ផងដែរ។​

 

អត្ថបទ៖ Sam